No és cap sorpresa



Combat infantil 


Llegeixo als diaris digitals d'aquest darrer dijous i em trobo amb la sorpresa de llegir en diversos la següent informació: «Dos nens de 8 i 9 anys boxegen mentre els adults els inciten amb crits a pegar-se. El ministre britànic d'Esports, Jeremy Hunt, ha qualificat les imatges de "barbàriques"». La notícia anava acompanyada d'un breu vídeo amb imatges de la lluita dels dos nens i, segons els mateixos diaris digitals, havia corregut per la xarxa i havia aixecat la sorpresa de moltes persones i la irritació de moltes associacions.
Si em permeten la broma els diré que tant el ministre britànic Jeremy Hunt com totes aquestes associacions que posen el crit al cel per aquesta notícia haurien de llegir més premsa internacional i, en concret, SEGRE. M'explico. Títol de l'article La Talaia del 17 d'agost de 2008!! al diari SEGRE: Boxejadors de 5 anys. Com a frase destacada del meu article, es publica amb lletra més gran el següent comentari: "El reportatge explica com a la Gran Bretanya se celebren combats de boxa entre nens i nenes a partir de 5 anys." El reportatge era de la cadena alemanya ARD i el vaig veure una tarda a Berlín, mentre preparava les classes de l'endemà. El programa em va deixar totalment xocat i per aquest motiu vaig escriure l'article. Ara, més de tres anys després, surt aquesta notícia -acompanyada de vídeo- i es munta un enrenou tan gran que fins i tot el ministre d'Esports britànic ha de sortir a donar explicacions.
És evident que si jo estava assabentat d'aquest fet, molta més gent de les illes britàniques també ho sabia, i des de feia molt de temps. La meva sorpresa, doncs, a l'hora de llegir la notícia aquesta setmana no ha estat pel seu contingut, la meva sorpresa ha estat corroborar com una societat democràtica pot tancar els ulls d'una manera tan escandalosa quan un tema li és inconvenient o no li agrada afrontar-lo. Aquesta vegada la xarxa i les noves tecnologies han permès estendre la denúncia d'aquests fets a molts llocs i en poc temps. Esperem que això serveixi per no haver d'esperar tres anys més per solucionar-ho!

SEGRE 25/09/2011

Comentaris