Barcelona World i Lleida

Espai on s'ubicarà Barcelona World

Quan tot sembla indicar que la Comunitat de Madrid s'emporta el projecte turístic del senyor Adelson -Las Vegas Sands- i la presidenta de la Comunitat de Madrid transmet la seva superioritat territorial amb unes rialles, el Govern de la Generalitat li ha marcat un gol per tota l'esquadra en el darrer minut de joc. El projecte Barcelona World, anunciat aquest divendres, amb sis parcs temàtics, sis hotels i amb la creació de 20.000 llocs de treball directes i una quantitat semblant d'indirectes, s'instal·larà al costat de Port Aventura. Sens dubte, aquest projecte, sumat a l'oferta turística ja existent, farà d'aquesta zona de Catalunya el referent turístic més important del sud d'Europa. Es preveuen 10 milions de visitants anuals i, de ben segur, molts d'ells pernoctaran més d'una nit al territori. Aquesta zona de Tarragona passarà a ser, doncs, un dels pols d'atracció turística i econòmica més importants, no només de Catalunya, sinó també de l'Estat espanyol i del sud d'Europa. Una zona que Lleida té a escassament una hora de cotxe i bastant menys en tren. Tenim, per tant, a Lleida una oportunitat d'or d'implementar aquesta oferta existent a Tarragona, amb una proposta turística diferenciada i de qualitat. Poder aprofitar, per exemple, només un 5% d'aquests 10 milions de visitants que tindrà Barcelona World implicaria rebre a Lleida 500.000 turistes més anualment, un increment impensable per a Lleida fa pocs dies. 
Ara, a Lleida ens toca ser intel·ligents, diligents i efectius a l'hora de crear una oferta turística que sigui atractiva i que sàpiga complementar la demanda que una massa de visitants d'aquestes dimensions sempre comporta. Un exemple el tenim a Orlando (Florida), on l'existència de diversos parcs familiars -Disney World, Epcot, Sea World, Universal Studios, Legoland...- que es troben a pocs quilòmetres de distància entre ells facilita que es retroalimentin de visitants. 
Sens dubte, l'espai de les Basses d'Alpicat pot ser un element molt important a l'hora de dissenyar aquesta oferta que faci de Catalunya la primera destinació europea d'oci familiar. 

SEGRE 09/09/2012

Comentaris