Ara toca!

Quico Homs i JR Zaballos a Lleida

Ja a uns quants anys diversos partits polítics em van proposar anar a les seves llistes. Fins a tres partits diferents ho van fer en unes mateixes eleccions. Jo mai he combregat al cent per cent amb cap partit polític i en aquell moment vaig considerar que la meva incorporació a la política no era el més convenient. Per incorporar-me en un projecte polític tinc molt clara la premissa que haig de mantenir en tot moment. Una premissa que diuen constava en el Reichstag: "Erst das Land, dann die Partei", és a dir, "primer el país i després el partit". La frase és senzilla però d'una profunditat política i social impressionant. Possiblement per aquest motiu fins ara no havia decidit fer el pas d'agafar un compromís polític més concret. Fins ara havia defensat les meves opinions polítiques i socials des de les tribunes que m'han ofert els mitjans de comunicació i he donat el meu parer i propostes a tots aquells polítics -de diferents colors- que m'ho han demanat. Quan vaig escoltar l'Artur Mas explicant el projecte plural i obert de la Casa Gran del Catalanisme a Lleida vaig veure que aquest projecte intentava d'alguna manera donar resposta a aquesta manera de pensar que pot sentir molta gent a Catalu-nya; aportar idees des de la diversitat de la societat civil per encarar un futur millor. Mas va explicar amb honestedat i franquesa el projecte, reconeixent d'entrada la possibilitat que sorgeixin discrepàncies amb els suggeriments o propostes que es facin des de la Casa Gran. I és normal que sigui així. El futur de Catalunya no pot passar per un pensament únic, sinó que ha de venir de la mà del debat d'idees i l'esforç comú. La crisi a tot nivell que estem patint requereix un replantejament general de com s'han fet les coses fins ara. Els canvis per fer front a les diferents crisis que tenim i que vindran hauran de ser molt importants i tinc clar que els partits no els podran ni els han de fer sols. El projecte de la Casa Gran és una bona proposta per articular aquesta col·laboració.

SEGRE 13/09/2009

Comentaris