Els nous esclaus


ELS ESCLAUS no tenen llibertat i depenen en tot moment de la bona o mala disposició del seu amo per poder continuar vivint més o menys còmodament. Així em sento jo -i molts milions de persones més- davant de les companyies de telecomunicacions. La vida quotidiana d'un ciutadà o un professional de qualsevol àmbit està sotmesa a la tirania de les companyies que tenen les xarxes de comunicació. La gent és comunica via e-mail, Facebook, Skype, Twitter... Els bancs et diuen que ho consultis tot per internet o et toca pagar comissions per les cartes. Hi ha empreses que tenen les millors ofertes únicament a internet. També companyies aèries i agències de viatge només et deixen comprar a través de la xarxa. L'Administració pública t'obliga a fer moltes gestions i consultes per via telemàtica. Molts cursos de formació ja només són a distància i a través d'ordinador. En el mateix món de l'ensenyament d'idiomes cada vegada agafa més força l'ensenyament via internet i es dilueix l'aspecte presencial de l'aprenentatge. En resum, un camí sense retorn que marca el futur de la societat. Això, però, té un preu: aquest camí està sotmès a la qualitat del servei que poden o volen donar les companyies. I aquest aspecte deixa molt a desitjar. Fa poc vaig canviar de Telefónia a Orange després que la mateixa gent de Telefónica em reconegués que estava pagant molt pel que m'estaven oferint. Després de dir que m'havia de donar de baixa i una altra vegada d'alta per poder gaudir d'una millor tarifa i que havia de passar-me uns dies sense connexió, vaig canviar a Orange. Des de fa un mes, però, tinc una connexió que es penja cada dos per tres i, segons el tècnic que m'han enviat, això em passa per anar a companyies barates. Dedueixo, doncs, que he triat un amo massa dèbil i la meva vida d'esclau telemàtic ha empitjorat tremendament. Actualment, no tenir una connexió a internet és pràcticament deixar d'existir, de comunicar-te i de treballar a la vegada. És fuetejar l'esclau del segle XXI sense necessitat de cable, via Wi-Fi, que fa mal però no deixa senyals.

SEGRE 26/09/2010

Comentaris

  1. has provat iberbanda?
    Per altra banda crec que hem de començar a organitzar-nos, entre veïns i pobles, els nostres pròpis accessos a internet.

    construïnt xarxes populars amb emisors i receptors per ràdio de veí a veï amb comunicacions sincronitzades: mateixa velocitat de baixada que de pujada.

    John

    ResponElimina
  2. Gràcies, ja ho miraré, però la veritat és que cada vegada que haig de negociar amb una empresa de telecomunicacions m'agafen tots els mals. De ben segur que hem de treballar per cercar altres alternatives que no ens obliguin a ser esclaus de 3 ó 4 macroempreses, que marquen les directrius que elles volen. En tot cas queda molta feina per fer i no tinc clar que estiguem en el millor moment per encarar-ho...

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada