El Pep a Munic

Pep Guardiola al FC Bayern München

En l'article d'avui, recullo el guant que em va llençar l'amic Juan Cal en la seva Peixera de la setmana passada. Em toca, doncs, parlar del fitxatge de Pep Guardiola pel Bayern München. I he de dir que sí, que és cert que m'agrada Baviera (també el Tirol, tant l'austríac com l'italià), la seva capital, Munic, i un dels seus equips de futbol, el Bayern. Desconec els motius que em van portar a ser seguidor del Bayern quan era ben petit, però així va ser i aquesta va ser la meva primera vinculació amb Alemanya. Era l'època de Sepp Maier, Gerd Müller i Franz Beckenbauer. Més tard, la meva vida d'estudiant i la laboral m'han portat sovint tant a Munic com a altres llocs de Baviera. També hi he portat molts alumnes i amics i la gent sempre ha tornat amb ganes de repetir. Baviera és un land amb forta identitat pròpia. Un land que combina de manera molt profitosa i atractiva la modernitat més puntera i la cultura més tradicional. També combina el turisme de ciutat, la plana i l'alta muntanya. I manté uns alts estàndards de qualitat educativa i de vida. Crec que tenen moltes coses que podríem aprendre i aprofitar. De fet, vaig arribar a presentar un informe per a l'alcalde A. Siurana en què proposava estudiar un agermanament entre les dos ciutats i establir-hi línies de col·laboració. Hi ha força coses en comú: la Seu Vella i la Frauenkirche com a símbols de la ciutat, el Segre i l'Isar, l'Oktoberfest i l'Aplec, les dos són ciutats universitàries i amb entorn agrari, ells són la porta als Alps i nosaltres, als Pirineus, etc. A hores d'ara, Munic continua de manera sorprenent sense estar agermanada amb cap ciutat de l'Estat. Ara, amb el Pep tindrem un ambaixador de primera entre els bavaresos. Crec que ell farà una gran feina allà i crec que nosaltres hauríem de ser hàbils per saber treure també profit d'aquesta situació. Ells són una potència econòmica, investigadora i els agrada viatjar. No ens quedem una vegada més de braços plegats esperant i siguem nosaltres els que prenguem la iniciativa. Ara, a Baviera els catalans i Catalunya estarem més de moda que mai. Aprofitem-ho!

SEGRE 27/01/2013


Comentaris