| El pàrquing del Rectorat de la UdL. | 
És necessari racionalitzar la zona 
d’aparcament del Rectorat per acabar amb una situació caòtica, en la 
qual ni els estudiants ni el personal troben aparcament, i tampoc fa cap
 servei al barri ni a la ciutat, ja que no hi ha la rotació de vehicles 
que seria convenient.
Crec que en aquest punt tots hi estem 
d’acord, malgrat que s’hagi ajornat altres vegades per la dificultat de 
consensuar una posició satisfactòria per a tots els implicats. Una 
ciutat moderna, no pot tenir un espai d’aparcament tan ampli i cèntric i
 sense cap tipus de regulació.
Entenem que qualsevol regulació aixeca 
ampolles en un sector o altre i també entenem la preocupació del rector 
Roberto Fernández, qui, tot i això, ha tingut la iniciativa d’afrontar 
el previsible desgast. Però és l’equip de govern municipal qui ha de 
revisar la seva oferta de regulació per garantir la finalitat última del
 pàrquing: que la comunitat universitària tingui preferència a l’hora 
d’accedir-hi, sense negar la possibilitat de que els veïns i comerciants
 del barri també se’n beneficiïn, òbviament.
Partint d’aquesta base, des del Grup de 
CiU creiem que ha estat un error excloure d’entrada als estudiants de la
 reordenació del seu aparcament natural. Segons la proposta inicial –que
 coneixem, bàsicament, a través dels mitjans-, la Regidoria d’Urbanisme 
pretén establir al pàrquing del Rectorat una zona blava per cobrar 50 
cèntims d’euro l’hora, un preu reduït respecte la tarifa habitual de la 
zona blava, però que no distingeix entre uns i altres usuaris i aboca 
els universitaris a pagar uns 50 euros al mes per assistir a les classes
 de la Facultat de Lletres.
Per la nostra part, proposem que la 
comunitat universitària quedi exempta de pagar durant cinc hores al 
pàrquing del Rectorat per no carregar-los amb més despeses durant 
l’horari lectiu a la facultat. El mecanisme per fer-ho podria ser 
l’acreditació del carnet de la UdL, per exemple.
Amb els diners que es recaptarien amb la
 zona blava prevista, que sí pagarien la resta d’usuaris i la mateixa 
comunitat universitària fora d’aquestes cinc hores, es podria finançar 
el mecanisme per fer possible les despeses derivades d’aquesta 
regulació.
Cal tenir en compte que si les 
aproximadament 200 places de l’espai del pàrquing del Rectorat fossin de
 zona blava es podrien recaptar fins a 150.000 euros l’any i, per tant, 
l’Ajuntament té marge per fer-ho.
En definitiva, esperem que la voluntat 
de regular l’aparcament no es quedi simplement en l’afany recaptatori i 
que tingui en compte la prioritat del pàrquing, que no és altra que 
donar millor servei als que més usen l’equipament del Rectorat de la 
UdL, ja que no és casualitat que, precisament, l’edifici li doni nom al 
pàrquing.
Gener 2013
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada