Xarxes influents



Heidi ens explica la crisi 

Aquesta setmana he rebut, a través de les xarxes socials, informació sobre la crisi econòmica i sobre l'espoli fiscal que pateix Catalunya. També m'han enviat correus electrònics dels que es dediquen a denigrar algun polític o partit en concret. En resum, una gamma ben variada de documents de tot tipus, a degustar segons els interessos del consumidor. N'he rebut un, però, que he trobat especialment encertat. Me l'ha enviat Jordi R., un vell amic del col·legi, d'aquells que mantens, malgrat el pas del temps, les circumstàncies i la distància. El document porta per títol: La crisis de Heidi. La crisis financiera explicada de manera sencilla. A partir d'aquí, explica com aquesta noia que es compra un bar a Berlín gràcies a una hipoteca, acaba organitzant un caos econòmic mundial. Ho explica de manera senzilla i divertida, de manera que qualsevol persona pugui entendre de manera planera què ha passat en aquest món per haver d'anar ara tots de corcoll. Els recomano la seva lectura. És realment d'agrair que les xarxes socials facilitin la comunicació no oficial de manera tan clara i tan ràpida. També passa amb altres documents que, de manera potser no tan divertida però sí amb més dades i de manera més científica, ens expliquen la situació econòmica de Catalunya envers l'Estat espanyol. Gràcies això podem accedir a altres fonts d'informació que, generalment no trobem dins del panorama dels mitjans de comunicació més tradicionals. També aquesta setmana, a través de diferents xarxes socials, s'ha forçat tres grans empreses (Campofrío, Puleva i Bayer) a retirar la publicitat del programa La Noria de Telecinco. Aquesta acció ha estat en protesta per l'entrevista concedida en aquest programa a la mare del Cuco, un dels implicats en la mort de Marta del Castillo i que, segons s'ha publicat, van pagar-li 10.000 euros. Un altre exemple de les xarxes socials com a font d'informació i influència, i que deixen endarrere les fonts clàssiques dedicades a informar i a influir. Les coses estan canviant, que deia Bob Dylan...

SEGRE 06/11/2011

Comentaris