El salt internacional de Lleida

El nostre món és el món
"El nostre món és el món." Agafo prestada aquesta frase que li he sentit moltes vegades al president Jordi Pujol perquè crec que és el moment que des de l'ajuntament s'impulsi decididament el salt internacional de la ciutat de Lleida. La projecció exterior de la nostra ciutat i la competitivitat del nostre teixit empresarial són dos objectius que van íntimament lligats i que han de ser objectiu prioritari de la Paeria els pròxims anys per reforçar la recuperació econòmica i la creació d'ocupació. Catalunya ja ven més a l'exterior que a dins del territori espanyol com a conseqüència de la crisi de demanda i la feblesa de l'Estat i aquest és el camí a seguir, segons ens obliguen les perspectives actuals, que assenyalen l'estranger com a via d'escapament de la crisi. Lleida no es pot quedar al marge d'aquesta realitat i hem de mirar de fer-nos un lloc en mercats en període d'expansió. Però perquè això passi, primer han de conèixer lluny de les nostres fronteres que existeix una ciutat anomenada Lleida disposada a competir i fer-ho amb una oferta qualitativa de productes i serveis. Des del grup municipal de CiU hem impulsat una proposta de resolució aprovada per unanimitat al ple de l'estat de la ciutat que va en aquesta línia. Per un costat, donar a conèixer la nostra ciutat a l'exterior per facilitar les exportacions de béns i serveis i el comerç. En segon lloc, cercar activament partners (aliats) estratègics tant dins com fora d'Europa en el doble objectiu d'exercir de plataforma per a les empreses de Lleida i per atreure empreses estrangeres, inversors i turistes cap a la nostra ciutat. Hem d'esforçar-nos perquè la internacionalització no es quedi en una paraula buida, sinó en una ferma iniciativa per al desenvolupament i la promoció de la marca Lleida més enllà del nostre país. Per fer-ho possible, volem que Lleida aprofundeixi amb els agermanaments que ja té -Foix, Ferrara i la Lérida de Colòmbia- potenciant-los i dotant-los de més contingut dins un pla estratègic d'internacionalització. En el procés de cercar ciutats i països clau, hem de recordar la frase amb què he iniciat l'article ("el nostre món és el món") i anar també més enllà d'Europa. Em refereixo, per exemple, als anomenats països emergents: el Brasil, Rússia, l'Índia i la Xina. Han de ser ciutats i països on el desenvolupament exterior dels nostres sectors productius puguin tenir una presència important. Aquesta voluntat ha d'anar acompanyada de les grans institucions de Lleida que li poden donar un gran valor afegit, com són, en primera instància, la Universitat de Lleida, i també ho hauria de ser GlobaLleida, que hauria d'apuntar-se aquest objectiu com una línia de treball concret. També ha d'anar acompanyat d'un esforç en formació en idiomes i en emprenedoria amb l'èmfasi a la projecció exterior. L'altra direcció de la proposta aprovada pel ple és fer atractiva Lleida als estrangers. És més necessari que mai augmentar la xifra de turistes que visiten la ciutat. Només que poguéssim captar el 3% dels turistes que passen per Barcelona en un any, sumariem 210.000 visitants més. En aquest aspecte, un cop més tenim un problema: abans ens han de conèixer i tenir productes turístics atractius per venir a passar el dia. En conclusió, hom s'estima i valora el que coneix, no el que desconeix. Hem de ser més presents al món que ara és global i situar-nos amb les nostres fortaleses, que són moltes. 

Juliol 2012

Entrades populars d'aquest blog

Neumünster

Al pare

Ni dretes, ni esquerres