Lleida, capital del turisme interior



Revista turística de la Diputació de Lleida.
Fira de Lleida ha organitzat aquest cap de setmana la primera edició del Saló de l'Esport i Turisme de Muntanya (STM). És aquest un certamen idoni per a la nostra ciutat, en el camí en el qual considero que ha de transitar Lleida per convertir-se en la capital del turisme interior de Catalunya.
Alguns dels valors que atresora el nostre territori, tant la Plana com el Pirineu, són, per raons geogràfiques i socioeconòmiques, l'ecologia i la sostenibilitat. Precisament, dos dels valors que se situen avui en dia al centre de l'interès global. Hem d'aprofitar aquesta coincidència per treballar a millorar l'especificitat, la qualitat i la difusió de la nostra oferta i aspirar a convertir-nos en referència d'àmbit europeu.
Una nova mostra del que ofereixen les comarques de Lleida de manera diferencial s'ha vist en aquest Saló STM: el senderisme de qualitat als parcs naturals lleidatans, la nova aposta de Baqueira Beret pel ciclisme, les últimes disciplines com el nordic walking i l'aprofitament de la divulgació científica com un altre atractiu turístic alternatiu.
I Lleida ha de liderar aquesta aposta per prestigiar i universalitzar el turisme interior, diferenciat de la resta de demarcacions catalanes, que basen la seva oferta en sol i platja, a banda de la capacitat d'atracció de Barcelona, que juga en un altre nivell. La vinculació de la ciutat amb el Pirineu ens ha de permetre multiplicar el nombre de visitants a tota la demarcació.
Lleida ha de ser altaveu i portaveu de tots els atractius de les Terres de Lleida, el Pirineu i l'Aran i exercir de catalitzador i plataforma potent per reivindicar el paper del turisme d'interior, complementari al del litoral. Només tots junts, si posem en valor els recursos naturals i patrimonials de les nostres terres, podrem fer de contrapès al pol costaner i equilibrar territorialment la balança turística a Catalunya.
Tenim dos boníssimes infraestructures estratègiques per facilitar aquest desenvolupament turístic: l'aeroport d'Alguaire i l'estació de Lleida-Pirineus. Una estació que els trens d'alta velocitat ens connecten amb poc més d'una hora amb un dels nuclis turístics més importants del món, Barcelona. Hem de saber treure profit a tot aquest potencial que tenim i que podem ampliar com és el cas de l'aeroport de la Seu d'Urgell, que hauria d'evolucionar per facilitar el desenvolupament turístic de tota la seva zona d'influència.
Ara ens hem de preocupar i d'ocupar a crear producte turístic diferenciat i de qualitat. Hem de saber crear-lo, empaquetar-lo molt bé i vendre'l encara millor. El producte base per crear una bona oferta el tenim, ara toca fer l'esforç d'acabar-ne el procés i que tot el territori en pugui treure profit.
Aquesta setmana passada en teníem un bon exemple, d'aquesta manera de procedir: la presentació a Tel Aviv per part de la Diputació de Lleida del projecte Perseguits i salvats, basat en la senyalització de quatre rutes d'evasió al Pirineu lleidatà utilitzades per jueus per fugir del nazisme durant la Segona Guerra Mundial.
Però hem de tenir clar que, en aquesta tasca de posar en valor el que tenim de manera diferenciada, de qualitat i competitivitat, la col·laboració de tots els sectors implicats és indispensable: institucions, restauració, hostaleria i també els sectors agroalimentari i cultural.
15/02/2014


Entrades populars d'aquest blog

Neumünster

Al pare

Ni dretes, ni esquerres