Generositat, sacrifici i unitat! (Parlament a l'acte de proclamació de Toni Postius)

Joan Reñé, Joan Ramon Zaballos, Artur Mas,
Toni Postius i Ramon Farré.

Foto: Tony Alcántara


Aquest és un resum aproximat del que vaig dir a la meva intervenció en l'acte de proclamació de Toni Postius com a Cap de Llista de CIU a les properes eleccions municipals a la Paeria de Lleida. 


Benvingudes i benvinguts, 


Vull aprofitar la meva breu intervenció en l’acte d’avui per a donar tres agraïments. Tres agraïments i una menció especial. 


El meu primer agraïment és per al que fa quatre anys vaig anomenar el meu pare polític: Artur Mas. 


Des de que vaig entrar a la Casa Gran fa bastants anys, comparteixo totalment amb ell el seu principi polític que va expressar davant nostra a la seu Vella de Lleida fa uns anys: el partit és important, però el país encara ho és més! 


Gràcies President – gràcies Artur - per ajudar-me i donar-me suport durant aquests quatre anys que no han estat gens fàcils. Gens fàcils ni per a mi, ni per a tu i per això valoro molt més aquest suport. 


Gràcies també President, per liderar un projecte de país que sense el vostre lideratge, capacitat de gestionar problemes i determinació, hagués estat absolutament impossible que sortís endavant. 


Aquests quatre anys han estat molt difícils però sense la seva tenacitat, coratge i habilitat en gestionar les diferents situacions que han anat sorgint, aquests quatre anys haguessin estat impossibles de ser superats de manera positiva. 


I gràcies també President per permetre’m ser un dels remers d’aquest viatge a Ítaca. Un viatge en el que tots hi som convidats a posar part del nostre esforç. 


El meu compromís personal amb vostè President - amb tu Artur – ha estat, és i continuarà sent, absolutament vigent. 


I President - no ho dubti -; ens en sortirem! 


Les segones gràcies que vull donar és a tota la gent de CDC i UDC de Lleida, per haver confiat en mi durant aquests quatre anys. 


Han estat quatre anys que com he dit abans, no han estat gens fàcils. Però tot aquest temps m’ha permès conèixer i estimar millor Lleida i per tant també conèixer i estimar millor a Catalunya. 


I el que per a mi és més important, també m’ha permès treballar per a millorar la ciutat i la qualitat de vida de la gent de Lleida. 


No hi ha tasca més bonica per algú que s’estima la seva ciutat i el seu país, que poder dedicar tots els seus esforços i capacitats a millorar la vida dels seus conciutadans i les perspectives de futur del seu país. 


Gràcies doncs a totes i tots vosaltres per haver-ho fet possible. 


Us ho agrairé – sincerament - tota la meva vida! 


Les terceres gràcies són evidentment, per a la gent que ha treballat amb mi aquest quatre anys. A la gent de la llista i a la gent del grup municipal. 


Moltes gràcies: Humbert, Eli, Txell, Imma, Toni, Paco, Cristina, Miquel i Bea! 


A totes i tots ells els vull donar les gràcies per ajudar-me i també per aguantar-me! 


Crec que hem gestionat força bé un context social i econòmic molt complicat i amb un adversari polític amb majoria absoluta. 


No és ara i aquí el moment adient per a fer balanç d’aquests quatre anys, però crec important ressaltar que hem demostrat públicament la nostra capacitat d’arribar a acords i pactes. 


I la menció especial que evidentment és per a Toni Postius. 


Gràcies Toni per agafar el testimoni del projecte polític de CIU a la Paeria. 


Gràcies Toni per haver acceptat en el seu moment formar part de la meva llista i haver estat al meu costat tot aquest temps. 


En el seu moment ja et vaig dir que espero estar present al saló de plens de la Paeria el dia que siguis el nou alcalde de Lleida. 


I crec que aquest dia està molt a prop d’arribar. 


Tens les ganes, però sobretot tens la capacitat, la voluntat de sacrifici i de dedicació que són imprescindibles per arribar a ser un gran alcalde de Lleida. 


Com molt bé dius en el teu eslògan de campanya: Lleida ens mou! 


Lleida ens mou a fer aquest esforç per a donar aquest gran tomb que necessita la ciutat. I Catalunya també ens mou per a donar un gran tomb a aquest país! 


Tu començaràs a donar aquest tomb el maig a Lleida i al setembre ho rematarem a tota Catalunya!! 


Però per aconseguir aquest canvi us demano a tots els presents en aquesta sala tres coses imprescindibles per a poder fer-ho realitat: 


Generositat, sacrifici i unitat! 


Si demostrem i exercim aquestes tres capacitats, tindrem un gran nou alcalde de Lleida i un gran i nou país per a tots nosaltres! 


Moltes gràcies! 


Lleida, 10 de febrer de 2015 

Comentaris