Els motius d'un sí


Lleida i un gran repte per endavant 

A l'espera que l'assemblea de CDC confirmi la meva candidatura a encapçalar la llista de CIU a les properes eleccions municipals, m'agradaria explicar els motius d'haver acceptat.
Molta gent s'ha sorprès que vulgui assumir ara un compromís polític i que no ho fes fa uns anys quan diversos partits m'ho van proposar. Era una situació socioeconòmica molt més positiva. Pot semblar sorprenent que ara, en plena crisi econòmica, amb un cert desprestigi de la classe política i un context de crisi social gens engrescador, em decideixi a fer aquest important pas. També hi ha qui suma el desavantatge d'enfrontar-se a un Paer en Cap amb majoria absoluta i molt ben valorat. Sens dubte, pot semblar la pitjor combinació de circumstàncies per acceptar aquesta proposta. Però el meu plantejament a l'hora de fonamentar el meu sí ha estat un altre. Jo no em plantejo encapçalar una llista electoral per anar contra l'alcalde actual ni contra ningú; la meva feina ha estat, és i serà anar a favor de Lleida. Els meus rivals a batre són l'endeutament que patim en plena crisi econòmica, els perills de les fractures socials, les dificultats per ser competitius en un món globalitzat i l'optimització de costoses infrastructures.
Vull fer una ciutat de creixement sostenible, augmentar la qualitat de vida dels seus ciutadans, enfortir la cohesió social, promoure la riquesa de la vida cultural de la ciutat de la mà d'una força política i uns militants que han sabut interpretar el valor de la transversalitat des del catalanisme polític. Lleida, el símbol de la força de la Catalunya interior, haurà d'unir els esforços i capacitats de tothom per sortir reforçats de la difícil situació actual. El repte és molt gran, però fent les coses diferents, amb actitud i valors diferents, a l'estil "Guardiola" i no a l'estil "Mourinho", ens en sortirem. És un moment per canviar coses, per comprometre's amb la ciutat i el país. Però sobretot, tenint clara una cosa: la Lleida del futur es construirà entre tots, des del govern, des de l'oposició i també des de la tasca diària de cada un dels seus ciutadans. Així entenc jo la política i el meu compromís amb aquesta. 

SEGRE 16/01/2011

Comentaris

  1. M'agrada de llegir aquesta teva reflexió en veu alta, no pas una justificació, però si que, hi veig, una mena de catàleg de motius, però alhora de desiderates que planteges, més enllà del fet polític on, "à mon avis", afrontes, més que t'enfrontes, a un repte, ampli en tots els sentits, agossarat segons com es miri, esperat i esperançador, segons com es miri. De tot el text, permet-me que en destaqui dos elements que els veig altament definidors del que ens proposses:

    1)unir esforços i capacitats
    2)amb actitud i valors diferents

    Certament l'acció política és un compromís, patriòtic, diria jo, que ha estat malbaratat en les darreres dècades.

    No et desitjo sort, perquè l'atzar no existeix, només que en desconeixem les variables que el fan veure'l així. Et desitjo èxit i molta força.

    ResponElimina
  2. Com sempre Albert, has resumit els dos eixos bàsics de l'article i de la meva manera de plantejar l'exercici polític.
    Veurem fins a quin punt es pot treballar en aquesta direcció en la política i quins resultats dóna. Per l'esforç no quedarem!
    Una abraçada.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada