L'afer Pujol

S'acumulen els problemes a Jordi Pujol i la seva família


Ja fa dues setmanes que va esclatar l'afer Pujol i es veu que el tema va per llarg. La meva primera reacció al saber-ho, la vaig publicar a Twitter: Estic decebut i emprenyat pel tema Pujol. Ho dic curt i clar. Opino però que el projecte de CAT ha d'estar per sobre de qualsevol nom propi. Estic decebut perquè, com molts, no m'esperava això d'ell i estic emprenyat perquè m'aprecio Jordi Pujol, i quan t'aprecies a una persona aquestes coses encara emprenyen molt més!. Dit això d'entrada, crec oportú analitzar altres aspectes d'aquest tema. En primer lloc, em sembla necessari defensar la diferència entre la vida privada i l'obra duta a terme per una persona. És cert que en el món de la política aquest tema té més matisos que quan parlem de literatura, música o esports, però saber-ho diferenciar ens permetria analitzar millor -quan toqui- la seva figura política. En segona instància, caldria preguntar-se per què de la informació i llistats aconseguits de manera dubtosa a Suïssa i Andorra i en mans de l'Estat només es filtren noms de polítics catalans i precisament ara. Massa casualitat, no? El tercer aspecte que cal posar de manifest és la flagrant contradicció de tots aquells -aquí i a Madrid- que s'han passat anys dient que Pujol no representava a tots els catalans, ni CiU a tot Catalunya, i que ara són els mateixos que criden i publiquen als quatre vents que l'afer Pujol deslegitima el president Mas i CiU, a tot el procés sobiranista i a les aspiracions d'independència del poble català. Es tracta d'una contradicció clarament interessada per aturar, com sigui, el camí que ha pres la majoria del Parlament i poble català. 
En resum: és evident que l'afer Pujol ha tocat els sentiments de part dels ciutadans de Catalunya, però també és cert que ha servit per deixar clar que la voluntat pacífica i democràtica d'un poble no s'atura per les debilitats i errades de ningú per important que hagi sigut o sigui. En tot cas, l'afer Pujol ha de servir per posar punt final a una manera de fer les coses i ens ha d'animar encara més a voler fer un país nou i millor.
SEGRE 10/08/2014

Comentaris