Perdre el mòbil

 


Espero que ningú de vostès passi pel mal tràngol de perdre el mòbil o que li robin. A mi m’ha passat fa poc i la veritat és que la situació esdevé un calvari. Crec que ningú és conscient del tot de fins a quin punt som dependents d’aquest aparell fins que et trobes sense ell durant diversos dies. Vaig sortir de casa amb el mòbil i vaig arribar a lloc sense ell. Què va passar? Doncs encara ara, no ho sé del cert. Em va poder caure, que algú hàbilment me’l robés sense jo adonar-me’n.. però no ho sabré mai. Això va fer que primer mirés per tot arreu de casa per si de fet no l’havia agafat. Després em va tocar fer moltes vegades els carrers per on vaig passar per si m’havia caigut i encara hi era. En veure que l’aparell no sortia per enlloc decideixo fer els tràmits per inhabilitar el mòbil i després anar a la policia a notificar la situació per si algú arriba a fer mal ús d’aquest telèfon. I és aquí on comença gran part del calvari. A l’intentar anul·lar el telèfon, algunes targetes vinculades a ell i altres apps importants, em vaig trobar que molts em deien que m’enviaven un número secret al mòbil per poder gestionar aquesta baixa. Situació kafkiana si precisament t’han robat el mòbil on volen enviar-te el codi secret! Després d’enviar molts e-mails i fer trucades amb un altre mòbil prestat, pots anar resolent el problema. A continuació toca passar per la policia i denunciar aquesta pèrdua o subtracció del mòbil. Ho pots fer per internet com vaig fer jo, però després has d’anar igualment a la comissaria dels Mossos a portar-la. Allà, però, em van tornar a reescriure la denúncia de dalt a baix. Feina feta per a res. Tot seguit, toca anar a la companyia de telefonia i pagar per tenir el mateix número i que et donin una nova sim amb les dades de l’antic aparell. Mentre això va durar i no tenia un mòbil nou, no vaig poder fer cap transferència bancària, no vaig poder passar llista als meus alumnes amb l’app per aquestes tasques, ni posar notes. I vaig preocupar familiars i amics perquè m’enviaven missatges i jo feia dos dies que no els contestava. Actualment, un número de mòbil és igual d’important o més que el número del DNI. Sense ell, ni som ningú, ni podem gestionar o comunicar pràcticament res. Ull amb perdre el mòbil!. Per cert, no se’ls ocorri trucar als números de telefono que li asseguren localitzar el mòbil de manera ràpida, són una autèntica estafa que els pot costar molt car!

Comentaris