Pablo Escobar. Les fotos censurades d'Instagram


Cartell de recompenses del Càrtel de Medellín
Foto: JRZaballos

Ara que he tingut una mica més de temps m’he posat a preparar la petició que em van fer algunes persones que segueixen el meu blog i els articles de La Talaia. Algunes d’aquestes persones es van quedar sorpreses quan vaig comentar que Instagram m’havia censurat algunes fotos vinculades a llocs on va estar Pablo Escobar i que Instagram em va tenir uns quants dies sense deixar-me penjar cap foto. Em demanaven si podia penjar-les en aquest blog en algun moment més endavant. Finalment accedeixo a aquesta petició i penjo les fotos vinculades a Pablo Escobar i referides a llocs que vaig poder visitar en el meu viatge a Colòmbia d’aquest estiu. Sincerament no entenc que penjar fotos dels llocs on està enterrat o on va viure s’entengui com a “foment de la violència” quan fa referència a un personatge tan mundialment conegut i del que s'han fet moltes sèries i pel·lícules. En tot cas és evident que no és ni molt menys la meva intenció ni “fomentar la violència” ni enaltir la seva figura. Pablo Escobar va ser i ha de ser recordat com un narcotraficant sanguinari i despietat. El fet que part dels diners que va guanyar gràcies al tràfic de drogues el dediques a obres benèfiques o infraestructures per barris marginals, no justifica ni molt menys tot el mal que va arribar a fer.

Làpida i tomba de Pablo Escobar Gavíria. Medellín
Foto: JRZaballos

Gent dipositant roses vermelles a la tomba
Foto: JRZaballos


Casa on es va amagar al final de la seva vida
Foto: JRZaballos


Part de darrera de la casa i teulada on el van matar
Foto: JRZaballos


Mural a la comuna coneguda com Pablo Escobar amb el vigilant
Foto: JRZaballos


Amagatall a la casa de Roberto i Pablo Escobar
Video: JRZaballos

Parlant amb Roberto Escobar
Foto: JRZaballos


Menjador on va celebrar el darrer aniversari Pablo Escobar
Foto: JRZaballos


Amagatall de dòlars en una taula
Foto: JRZaballos

Les cases per a gent pobre que va fer construir Pablo Escobar
Foto: JRZaballos


Article relacionat. Pablo Escobar avui.

Lleida, gener 2023





Comentaris